niedziela, 3 listopada 2013

Lekcja 2


Lekcja 2
Temat:Znaczenie kolorów.

Kolory dzielą się na 3 grupy : Podstawowe, Podstawowe żywe, Pozostałe.

SZARY/SREBRNY uznawany za praktyczny i ponadczasowy kolor, symbolizuje solidność, idealnie komponuje się z każdym żywym kolorem;

CZARNY to symbol władzy, mocy, trwałości i wytrzymałości, inteligencji, elegancji, ale także zła, na zachodzie symbol żalu, dodaje powagi, wywołując przy tym silne emocje, nie należy używać go zbyt dużo, bo łatwo jest przytłoczyć nim potencjalnego klienta;


BIAŁY to symbol czystości, niewinności, bezpieczeństwa, jest najbardziej neutralny w całym spektrum kolorów. W niektórych wschodnich częściach świata, biały wiąże się z żałobą.

PODSTAWOWE ŻYWE KOLORY

NIEBIESKI symbolizuje wytrwałość, niezawodność, mądrość, lojalność, w niebieskim biurze pracownicy są bardziej wydajni, to ulubiony kolor zdecydowanej większości ludzi, kolor niebieski pobudza nasz organizm do produkcji noradrenaliny - hormonu, który uspokaja, ale uwaga nie wszystkie odcienie niebieskiego mają taką funkcję;

ZIELONY symbol wzrostu, płodności, natury; zieleń podobnie jak niebieski uspokaja, ciemna kojarzy się z konserwatywnym stylem zarządzania, męskością, bogactwem i pieniędzmi;

CZERWONY w naturalny sposób przyciąga oko potencjalnego klienta i wprowadza go w stan ekscytacji, kojarzony z energią (nie należy z tym kolorem przesadzać, gdyż zbyt dużo czerwieni wzbudza agresję, jeden akcent wystarczy - czerwony krawat, krzesło, lampka, obraz, menu na stronie www), wywołuje silne asocjacje związane ze świętami, które aktywizują w mózgu uczucie miłości i chęć dawania (czerwone róże, Walentynki, Boże Narodzenie);

ŻÓŁTY to kolor słońca, symbol radości, aktywizuje wspomnienie dobrych czasów m.in. wspomnienia z wakacji, klient otoczony żółtym czuje optymistyczne wibracje w mózgu, który uwalnia więcej serotoniny, odpowiedzialnej za chemiczne poczucie szczęścia, wydobywa twórcze myśli,przyspiesza metabolizm, więc w gastronomii idealnie obudzi głód u potencjalnego klienta (pomarańczowy także), a co za tym idzie  zwiększy sprzedaż (logo McDonald's).

POZOSTAŁE KOLORY 
RÓŻOWY szczególnie pastelowy podobnie jak niebieski i zielony uspokaja, kanalizuje agresję i łagodzi konflikty pracownicze;

POMARAŃCZOWY to najbardziej ekstrawagancki kolor, symbolizuje zabawę, ciepło, energię;

BRĄZOWY to symbol niezawodności, stabilność, w końcu to kolor samej ziemi, idealnie wyraża to co naturalne lub organiczne.
ZŁOTY to symbol bogactwa i obietnica lepszych czasów, idealny w połączeniu z czernią lub bielą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz